Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

torsdag 13. august 2015

Litt av hvert her på seilturen vår

Vi begynner med mamma sin bursdag. Bursdagen er i Brest i Frankrike. Vi begynte som vanlig med å gå inn på rommet til mamma på morgenen, med sang og gaver. Pappa sa at vi ikke skulle ta gavene på senga, fordi det ikke er så stor plass der. Mamma fikk mange gaver. Av alle barna fikk hun skattejakt, og da var det en sånn post hvor hun måtte stikke hånden sin nedi. Da fikk mamma karamell med sjokolade før frokost. Vi barna hadde laget en del hjemmelagde gaver. Jeg lagde for eksempel et super-duper-mega-kult-tyrannosaurus-rex-sprett-opp-kort. Puh, det var et langt ord!  Hun fikk også sang. Det er litt tradisjon at vi barna lager sang på bursdagene til mamma og/eller pappa. Vi lagde tre sjokoladekaker sånn at vi kunne pynte en hver. De ble mye bedre enn jeg hadde trodd. Jeg synes at min var best. Vi fikk bursdagsgjester fra Tyskland. Vi ble selvfølgelig kjent med dem på langturen. I tillegg til sjokoladekakene hadde vi moreller, karameller og Orangina. Orangina er en brus som finnes i Frankrike, den smaker nesten som solo.
Lysene var på min kake!
Tirsdag, dagen etter, skulle vi seile til Lorient. Jeg begynte som vanlig med å være ror-jente. Da fikk jeg kakao. Pappa gjorde noe med hodet (jeg vet ikke helt hva det var) , og mister de dyre solbrillene hans i vannet. Men…………, plutselig spratt mamma høyt i været og ropte.- DELFIN!!! Det var riktig, og vi stormet frem på dekk. Silje satt nede å så på skjerm, så pappa måtte si det til henne så fort han klarte. Dessverre rakk hun akkurat ikke å se dem. Jeg så dem da, og mens vi ventet på neste dose med delfiner, mistet Øyvind gummistøvelen sin i vannet. Heldigvis at den fløyt, men da vi var en millimeter unna å få tak i den, begynte den å synke. Nå har Øyvind bare en gummistøvel, og han likte den veldig godt. Det er både oppturer og nedturer på seilturen vår, og det må man bare venne seg til. Da neste dose delfiner kom, så jeg en delfin hoppe opp i været med hele kroppen over. Jeg prøvde også å ta på en delfin, men det gikk selvfølgelig ikke. 
Her prøver jeg å ta på delfinen!

Nå er vi trygt i havn for leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge siden. Det meste jeg var på sjøsykeskalaen da var:……………………………………….0 Jippi! Endelig ingenting sjøsyk!

I går kveld rugget jeg litt på den løse tannen min, og jeg dro i den, og så falt den ut. Tannfeen kom meg fire euro, og nå har jeg mistet min tolvte tann. Det er to andre som har begynt å bli litt løse nå, så de er det bare å rugge på helt til de faller ut.
Hilsen Elise   
Pappa og jeg tar ut kursen for neste seilas.

1 kommentar:

  1. Hei Elise ! Så faaantastisk at dere så så mange delfiner på en gang - det blir sikkert et minne for livet ! Vi har hørt at du er blitt så flink til å styre båten og det er jo så fint at det også hjelper på sjøsyken ! Så koselig at dere lagde så fin bursdag for mamma med 3 ! Sjokoladekaker og fine selvlagde gaver - kjenner jeg henne rett så ble hun nok veldig glad for karameller før frokost Og vet du; mamma var kjempeglad i Orangina da hun var liten. Det var jo et veldig fint bursdag - bilde av dere. Og Øyvind: nå er det sikkert en delfin som også bare har en gummistøvel og lurer veldig på hvordan den skal få fatt i en til ! Nå ønsker vi dere supre øydager med farmor og farfar. Stor klem fra mormor og moff

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.